poniedziałek, 3 sierpnia 2015

sukienusia / lilac crochet dress

Crotchet lilac dress.


Nareszcie jest! Prosta do zrobienia, bo cały dół od karczku przerabia się w kółko i dzięki temu nic nie trzeba zszywać - lubię takie projekty...

Wymiary/ Size: 98-104 [ale ja zrobiłam krótszą niż w opisie, ucięłam jakieś 8 okrążeń, bo chciałam, żeby Jadzia już ją mogła nosić]
Włóczka/ Yarn: Alize Bella Batik Design, 100% cotton. Length: 180 metres/ 50 grams. Colour: 3266 Lilac-Grey. Zużycie / Yarn weight: 120 grams.
Włóczka/ Yarn: Titan Wool Egitto, 100% cotton. Length: 130 metres/ 50 grams. Colour: 38 Lilac. Zużycie/ Yarn weight: 40 grams.
Szydełko/ Hook size: 3.0

Nie chciałam żadnych kwiatków, koralików, kokardek. Wydaje mi się, że największym atutem jest tu sama włóczka, przechodzenie barw z jednej w drugą (zresztą na powyższym zdjęciu kolory są najbliższe tym w rzeczywistości); no i oczywiście "zawartość" sukienusi, czyli właścicielka Jadwiga (ale to jest oczywiste akurat;).
Bardzo podobają mi się nitki typu batik, takie które w motku mają kilka kolorów. Jaka wygoda - nie trzeba ucinać jednej, dowiązywać innej; robi się "ciurkiem" i jaki ładny efekt :)

Wzór sukienki pochodzi z czasopisma Mała Diana Extra "Szydełkowa Moda", nr 2/2015.

OPIS
Karczek robimy słupkami, kierunek przerabiania - do góry. Ja na rozmiar 98-104 zrobiłam 132 oczka w okrążeniu, po trzech okrążeniach słupkami rozdzieliłam na przód i tył i przerabiałam już oddzielnie, robiąc podkroje pach. Zakończyłam po 13 rzędach od początku pach, czyli po 16 rzędach słupków całego karczku. Spódnicę robiłam według schematu od karczku w dół, w okrążeniach. Najpierw zrobiłam pierwsze 3 okrążenia, a potem powtarzałam okrążenia 2+3, aż do uzyskania pożądanej długości.

Jak się rozpędziłam, to do czapeczki, o której pisałam wcześniej, dorobiłam trójkątną chustkę. I w ten sposób wykorzystałam całą włóczkę Alize. Czas się zabrać za coś nowego...





Z tyłu - zapięcie na guziczek.

Schemat dołu sukienki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz